Friday, July 16, 2010

Tak Guna Pujuk Orang Yang Tak Penting!!

Ermmmmm...tajok nehhh..xtau la sesuai ke x aku letak tajuk ni..ayat ni..dari seseorang..bila aku dapat ayat ni malam tadi, terus aku terfikir sesuatu..Aku nak menyangkal apa yang kawan aku kasi tu..tapi aku rasa ayat tu boleh digunapakai and perlu di olah balik supaya ada kaitan dengan situasi aku..kalau kawan aku kasi, "tak guna pujuk orang yang tak penting"..tapi aku nak tukar sikit.."tak guna dipujuk orang yang tak penting"...yeahhhhh..tu ayatnyaaaaa...TAK GUNA DIPUJUK ORANG YANG TAK PENTING!!faham kan ayat ni??Aku x perlu pujuk orang..sebab bila orang dah x endahkan pujukan tu, bermaksud, aku ni dah x penting atau x membawa kepentingan di mata dia..YESSSS...aku dah fahammm...sekarang baru aku faham..kalau orang x suka dipujuk tu, dia memang x suka dengan kita sebenarnya..jadinya...aku x perlu terhegeh2..walaupun semua tu bukan salah aku..diam x semestinya bersalah..

Kalau ikut ayat kawan aku tu pulak..x guna pujuk orang yang x penting..dalam hidup aku, semua orang penting dalam hidup aku..rapat atau tak..aku berkawan kerana Allah ta'ala..bukan nak menyakitkan hati orang..jauh sekali nak bergaduh..selagi aku rasa aku perlu mintak maaf, aku boleh mohon maaf walau kesalahan tu dari pihak dia..tapi bila kemaafan aku di pandang sepi, aku x perlu fikir lagi..bahagian aku dah habis..selebihnya urusan dia dengan tuha..

Ya Tuhan, aku dah faham....Syukur Alhamdulillah...

No comments: