Wednesday, July 29, 2009

terpaku memandang

Aku terpaksa hidangkan telingaku dengan lagu - lagu indah,
Agar jiwaku tenang yang tak henti bergetar,
tiap kali namamu ku bisikkan,
Aku bayangkan,
Aku gambarkan.

Oh, kamu yang seseorang,
Juga sesuatu.
Melodi ini mengangkat aku ke ruang imaginasi,
Yang indah tapi parah.
Melambung, melayang.
Semata untuk bayang matamu.

Sial, cantik sepasang itu!

Kau bawa rasa,
Yang terdiam untuk menemukan jawapan,
Memberhentikan otot seluruh,
kerana kagum dengan parasmu, watakmu.

Perbualan kita,
mengikat gambaran,
mewujudkan persoalan,
mendamaikan perasaan,
memberi senyuman.

Oh gemuruh,
bumi ini pemisahan,
bahasa ini pemisahan,
geografi ini pemisahan.

Mustahil,
aku di bumi sini,
jatuh hati,
terpaku memerhati.
Terima kasih kerana mengirimi.
Yang tinggal hanya teknologi ini.

Tuhan hanya menemukan.
Aku tak jumpa jawapan.
Bertenanglah sekarang!



1.47 a.m
26 Mei 2009
Malaysia memandang France
Betik di Cannes
~ZAblog~

No comments: